Apresiasi Sanubari…: Siapalah Aku...

Dari Sanubari…Merungkai Segala Persepsi Dalam Kehidupan Insani…


Wednesday, September 9, 2009

Siapalah Aku...


Aku bukanlah sang pujangga
Bijak menyusun kata mengatur bicara
Namun hatiku tulus berbahasa
Lantas usahlah disalah mengerti...
Aku juga bukanlah sutradara agung
Tiada yang Agung melainkan DIA...
Siapalah aku untuk mengarahkan slot akasia
Siapalah aku untuk mengarahkan permainan duniawi
Aku hanyalah insan biasa
Pernah disapa kasih dan cinta
Yang datang dan pergi berulangkali
Seringkali memandang pada cermin hati
Terbias sinar yang menyuluh kembali ke dasar hatiku...
Akhirnya aku pasrah...
Usahlah menghargai
Kerana telah lama aku merasa tidak lagi dihargai
Tak ku perlukan simpati...
Kerana simpati bakal membunuh jiwa
Hanya hilangkan segala keasingan kita
Pengorbanan yang bukan kerana menyerah
Pengorbanan itu kerana tidak mahu disakiti lagi



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...