Apresiasi Sanubari…: Duhai Angin

Dari Sanubari…Merungkai Segala Persepsi Dalam Kehidupan Insani…


Wednesday, September 9, 2009

Duhai Angin


Duhai angin...
Sampaikan pesanku padanya
Katakan bahawa aku masih di sini...
Masih teguh berdiri dan terus meniti hari-hariku
Ranjau nan berliku
Pergilah jauh dari hidupku
Usah lagi aku diganggu
Kerana aku tidak pernah mendambakanmu
Janganlah dikhianati aku
Usahlah dicemari ketulusan hatiku
Duhai angin...
Hembuskanlah bayu nan lembut
Bisikkanlah semilir nan suci
Agar aku berpeluang merasai kedinginanmu
Terperangkap aku di antara lipatan malam
Kembalikanlah nostalgiaku
Kerana itulah yang terindah dalam hidupku...
Nyatanya aku telah merantau jauh di celah-celah pengharapan
Yang menjadikan aku seperti aku...



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...