Apresiasi Sanubari…: He came!

Dari Sanubari…Merungkai Segala Persepsi Dalam Kehidupan Insani…


Monday, September 21, 2009

He came!


1 Syawal sudah pun berlalu dengan sederhananya...Pertama, baju raya yang tidak sempat disiapkan! Terpaksalah saya menyelongkar almari dan mengamat-amati baju-baju lama yang sesuai dipakai di pagi raya. Aduh, frust sungguh! Tapi nak buat macam mana, salah sendiri juga kerana sudah terhantuk baru nak terngadah...last minute punya pasal la ni! Mujurlah, pandangan mata pantas menangkap ke arah sehelai pario pemberian salah seorang sahabat baik 4 tahun yang lalu. Dipadankan dengan sehelai baju biru yang sememangnya suatu ketika dulu ditempah khas untuk dipakai bersama-sama pario tersebut. Pantas juga hati berdetik, inilah yang akan saya pakai pada pagi 1 Syawal! 


Seperti biasa, makanan telah ditempah awal daripada katerer yang sama setiap tahun. Ala kadar...nasi tomato bersama lauk-pauknya, ketupat dan rendang. Setelah semuanya terhidang di atas meja, saya sekeluarga bermaaf-maafan terlebih dahulu dan barulah kami makan bersama-sama...Namun, jauh di sudut hati saya masih menantikan seseorang...Akhirnya, dia tiba lebih kurang pukul 5 ptg...Alhamdulillah...Biarpun lewat dari jangkaan tapi hati saya sangat bersyukur. Bermaaf-maafan, berbual dan bergambar. Setelah 2 jam 30 minit berlalu, seperti biasa dia harus pulang. Hati sekali lagi dirundung pilu. Masih mampu saya tahankan. Ternyata setiap yang berlaku menjadikan saya insan yang semakin kuat...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...