Apresiasi Sanubari…: Syukur...

Dari Sanubari…Merungkai Segala Persepsi Dalam Kehidupan Insani…


Thursday, October 28, 2010

Syukur...






Hari yang cukup dingin! Banyak yang perlu dilakukan hari ni hasil kesinambungan aktiviti semalam. Tapi yang nyata, saya suka dengan setiap perkara yang saya lakukan untuk beberapa hari kebelakangan ini kerana saya melakukan hanya yang saya suka! :) Setelah mengambil masa hampir suku hari, akhirnya langkah pertama telahpun selesai...Alhamdulillah...Biar orang memandang saya hanya dengan sebelah mata, semata-mata saya seorang perempuan...tidak pula saya ambil peduli...:) teruslah memandang saya begitu kerana itu sebenarnya semakin menjana semangat saya...Syukur Alhamdulillah kepada-NYA kerana terus menguatkan hati saya.


Telah lama saya cuba menjadi yang terbaik untuk insan-insan di sekeliling saya. Sama ada mereka tahu atau tidak, itu soal kedua. Bukanlah satu isu yang penting buat saya kerana saya melakukannya seikhlas hati. Dan...kini sudah tiba masanya saya cuba menjadi yang terbaik untuk diri saya sendiri pula. Melakukan sesuatu yang lebih bermakna untuk keluarga saya bernaung, dengan izin dari-NYA. Ini yang saya pilih, ini yang saya mahukan jadi saya akan terus berusaha, berdoa dan bertawakal kepada-NYA.


p/s: Tiba-tiba saya terfikir, alangkah baiknya kalau saya ada 'pendamping' nyata yang semangatnya seiring dengan saya. Saya tidak sepandai mana, tapi tidak salah kita mencuba. Lakukan sesuatu apabila sudah ditunjuk jalannya. Kita akan lebih menyesal apabila kita gementar untuk mencuba. Yang nyata, masa semakin berlalu...sampai bilakah kita hendak menunggu..? Hasil pengalaman, kesimpulannya tetap menjurus kepada satu pangkal, cinta dan cita-cita harus seiring...itu pendapat saya..



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...